Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Alla barnbarn

Av Inger - 25 oktober 2009 19:37

Denna helg har vi haft och har fortfarande alla tre barnbarnen på övernattning.

Äldsta dottern med sambo håller på att flytta till sin gård.Och då blir det för tråkigt för Ronja,med bara flytt och bilåkning mellan husen.Det måste man förstå,säger hon.Så henne var vi och hämtade vid den nya gården,och fick samtidigt en liten rundtur.Det finns väl lite jobb,men det får dom väl ta efter hand.Sen skutsade vi henne till danskursen i stan idag,medans hon var där så passade vi på att åka till Coop och handla lite.När det var klart,så bar det av och hämtade de andra två barnbarnen.För vår andra dotter har varit på dop till Kalmar,och dom kommer inte hem förrens sent ikväll.Och så blir dom här i morgon,för då är det höstlov,som alltid vecka 44.

Synd nog så har vi ett skitväder,regn o rusk.Så det blir inte att vara ute så mycket.

Nu sover yngsta barnet.Men de andra tvp håller fortfarande låda,där inne hör jag.Snart är det dax att säga till på skarpen.

hej för nu

 
 
lollo

lollo

26 oktober 2009 14:16

Imorgon kommer mina två barnbarn på 8 och 5 år hit,och ska sova här 2 nätter.Då blir det Hålligång i skogen här på hög nivå..
ha en bra dag!

kram!

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
Inger

Inger

26 oktober 2009 15:47

Hej Lollo.
Visst är det underbart med barnbarn.
Vi har 3 flickor 4,6 och 8 år.Vi gjorde pannkakstårta idag,mums.
Men nu har dom åkt hem alla 3 så nu känns det skönt.Hundarna sover,katten likaså.Och det blir nog en tidig kväll för mig också.

http://colahundar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 1 maj 2013 09:05

Lilla katten Sissi har fått diabetes.Men med insulin å nytt foder så mår hon bättre än på länge.Hon är piggare o gladare. Men nyss försökte hon lura mig.Hon hade varit ute en stund bara,så kom hon stålt med en mus i munnen.Jamlandes utanför dörren f...

Av Inger - 9 juli 2012 09:34

Men när ska vi få lite sommarvärme o sol. Det har regnat här sen i går morse.Men jag ska väl inte klaga,vi har ju inga  översvämningar iallafall. Lider verkligen med dom som drabats av det,verkar väl vara värst nere i Småland. Igår ringde e...

Av Inger - 8 juli 2012 11:00

Fy så tråkigt väder,evighetsregn. Så idag blir det en inomhusdag. Men det finns ju tusen saker som man skulle behöva göra. Men det känns ju inte så himla kul. Jag har köpt en ny mobil Samsung Galaxy S2.Så den kan jag knappa på å försöka lär...

Av Inger - 24 juni 2012 19:40

Nu är vi hemma igen.Har haft en härlig midsommar. Har varit å fiskat i Grangärde fiske.Ö.Hedtjärn heter tjärnen vi ofta åker till.Vacker tallskog där man får ha husvagnen,om man löser fiskekort. Fisk får vi ibland,men det är ju inte det som är ...

Av Inger - 20 juni 2012 14:13

Fortfarande skitförkyld,ont i huvudet o örat. Men idag skiner solen,o jag börjar längta till "vårt" fiskeställe,mitt i tallskogen. Så jag börjar sakta ta mig an husvagnen,skakar sängkläder,diskar den lilla disken. Plockar o pysslar,ifall att ...

Presentation


Pontus som liten valp.

Omröstning

Vilken femtitals bil gillar du bäst Amerikansk
 Chrysler
 Dodge
 De Soto
 Cheva
 Cadillac
 Plymoth

Fråga mig

0 besvarade frågor

Väder

http://www.klart.se/

Väder

Vädret Borlänge

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skiv i min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards